Thursday 1 March 2012

Alhamdulillah.. Mesyuarat Berjalan Lancar

Assalammualaikum kepada semua. 

Alhamdulillah, pada hari Ahad, 26 Februari 2012 yang lepas, mesyuarat perlantikan Jawatankuasa Penaja Penubuhan Surau @ Bayu Parkville telah berjaya dilaksanakan. Seramai 50 orang penduduk telah sudi meluangkan masa dan menghadiri mesyuarat yang menjadi titik mula usaha kita di dalam menubuhkan surau di perumahan Bayu Parkville.

Mesyuarat ini juka diserikan dengan kehadiran Yg. Bhg. Ustaz Hj. Rais bin Hj. Zam Zam, Jurunikah Bahagian Tan Ming Jaya. Yg. Bhg. Ustaz Rais merupakan penduduk terawal di Taman Balakong Jaya dan merupakan penasihat kepada surau-surau yang berada di persekitaran Taman Balakong Jaya termasuklah Surau At-Takwa Flat Mutiara, Surau Al-Iman Taman Putra Budiman dan surau Flat Sri Pulai. Beliau telah menerangkan secara mendalam akan usaha yang telah dijalankan semenjak tahun 2000 agar sebuah surau utama dibangunkan bagi menyatukan kesemua surau-surau kecil ini. Beliau amat gembira di atas usaha yang telah dijalankan dan berharap usaha ini merupakan kesinambungan kepada usaha beliau dan saudara-saudara yang dahulu. Beliau berjanji akan memberi 100 peratus sokongan di atas usaha ini. Penerangan yang lebih mendalam berkaitan nasihat beliau akan ditulis di dalam tulisan seterusnya.

Pihak penganjur mesyuarat dengan ini merakamkan jutaan terima kasih kepada semua penduduk yang hadir dan juga kepada mereka yang telah menyumbangkan makanan, minuman, tikar dan pelbagai kelengkapan lain bagi menjayakan mesyuarat ini. Walaupun hujan turun dengan lebatnya di hujung mesyuarat, para hadirin masih sudi untuk meneruskan agenda mesyuarat dan seterusnya beramah mesra antara satu sama lain semasa sesi jamuan ringan. 

Dengan rasa rendah diri, pihak penganjur menyusun sepuluh jari memohon maaf di atas segala kekurangan yang timbul sepanjang tempoh mesyuarat diadakan. Insya Allah, komitmen dan amanah yang berikan oleh para hadirin akan dijalankan dengan sepenuh hati dan semoga Allah merahmati dan meringankan usaha kita ini.

Disertakan gambar-gambar yang sempat diambil sepanjang mesyuarat. 

Terima kasih sekali lagi buat semua



Hadirin yang terawal hadir

Sebelum mesyuarat bermula

Ucapan penerangan oleh Saudara Akmal Bahri, wakil penganjur mesyuarat

Barisan muslimah yang hadir

Yg. Bhg. Ustaz Hj Rais b Hj Zam Zam, Jurudaftar Nikah Masjid Tan Ming Jaya

Sesi jamuan 

Sesi jamuan


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons